6 Sebab Sudah Makan Nasi Tapi Masih Tak Kenyang

Perasan tak walaupun kita dah makan tapi masih terasa lapar? ada sesetengah tu makan sedikit sahaja dan cepat kenyang , ada jugak makan banyak tapi cepat lapar. Hari ni saya nak kongsikan tentang sebab masih tak kenyang.

6 Sebab Sudah Makan Nasi Tapi Masih Tak Kenyang

1. Ibu Menyusu

Blogged.my

Ibu menyusu pun sama la macam ibu mengandung. Tambah pula kalau anak memang jenis kuat minum susu… Jadi bertabahlah makan banyak dan tak rasa kenyang Dan kami rasa masa menyusu memang over lapar.

2. Ibu Mengandung


Bila mengandung Nutrien kita diserap oleh baby dalam rahim.Jadi, memang akan cepat rasa lapar… Jadi memang tak mustahil ibu mengandung ni memang akan cepat lapar disebabkan nak isi 2 perut.

3. Pemilihan Diet Yang Tak Seimbang

selera makan tinggi dan cara atasinya
Pemakanan dan pemilihan diet tak seimbang. Kalau ikut piramid makanan setiap hari.Perlu ada sayur, buah lauk pauk dan nasi dalam kuantiti sederhana.Tapi resam makanan rakyat Malaysia, makan ikut rasa dan selera sedap perut je.Tu yang buatkan kita rasa cepat lapar walaupun kadang baru je lepas makan.

Baca Lagi : 3 kesilapan tentang senaman yang buatkan kita malas bersenam

4. Metabolisme Tinggi


Metabolisme tinggi menyebabkan apa yang kita makan cepat diserap dan bakar oleh badan. Ni buatkan kita cepat rasa lapar.Sebab tu makan banyak tapi susah nak gemuk.

5. Toksin/Kecacingan

usus kotor
Toksin dan cacing serta parasit dalam badan, buatkan makan tak rasa kenyang.. Sebab parasit dah makan apa yang kita makan… Jadi, kena amalkan detox atau ambil ubat cacing seperti yang disarankan doktor atau amalkan makanan semulajadi yang anti parasit seperti air kelapa, tomato dan sebagainya.

6. Tak Baca Doa Makan

doa makan
Tak baca doa makan Ni pun sebab juga kenapa tak kenyang.. Sebab makan dengan syaitan.Makan tak baca doa kan.Jadi, tiada keberkatan. semasa makan tu.

PANDUAN DIET MENGIKUT BERAT PERCUMA!

KLIK GAMBAR DI ATAS

 

Follow & Like FB : Wanny

Instagram : Wanny

2 Comments on “6 Sebab Sudah Makan Nasi Tapi Masih Tak Kenyang”

  1. Pingback: MAGIC SLIMs |

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *